Translate

vrijdag 23 juli 2010

Bali...

Op dit moment zitten wij op Bali. We zijn nu in Lovina. Vanachter de laptop op het terras kijk ik zo uit op de zee. Af en toe geloof ik gewoon niet dat we echt hier zijn. Deze reis is echt een ongelofelijk sprookje. Zoveel nieuwe indrukken, de natuur is zo prachtig. Bananenbomen, rijstvelden en ondanks de warmte geen gebrek aan water, dus alles is fris groen. Zoveel prachtige rituelen en versieringen. Al de offertjes die hier werkelijk overal staan! Kleine mandjes van bananenbladeren met daarin bloemetjes, wierook en soms zelfs koekjes en een kopje koffie. Zo met aandacht en liefde gemaakt. Ik word er helemaal blij van. 

We zijn ook naar een 'verstopte' markt geweest. Je wordt ergens afgezet op straat en denkt nou, maar dit lijkt toch helemaal niet op een markt?! Tot je een ingangetje ontdekt en op een grote markt terecht komt met van alles, groenten, levende kippen en vliegen, specerijen, allerlei hebbedingen. Kitsch Kitchen heeft hier vast inkopen gedaan. Mirc & ik gaan nog een keer samen terug want niet ons hele gezelschap was hiervan gecharmeerd zeg maar. Wij voelden ons in luilekkerland. Mirc vanwege alle lekkere dingen, ik door alle bordjes en schaaltjes en muntjes en alle dingen waar ik wel iets mee wil. Ik heb al wel gesponnen wol gekocht. Toch nog een beetje wol!   

1 opmerking:

  1. dat is spannend, een verstopte markt! Ben benieuwd wat voor schatten je meebrengt straks.

    BeantwoordenVerwijderen