Translate

zaterdag 14 augustus 2010

Nog even mijmeren...

Alweer een week thuis, er is zoveel om met plezier aan terug te denken. Zoals met Mirc in het oerwoud onder een prachtige eeuwenoude boom.
Of voor Ganesha. In het pantheon van het hindoeïsme de godheid met het olifantenhoofd. Hij is de god van kennis en wijsheid...
En ook het ritje dat Olle en ik op een olifant maakten. Ik zó blij dat we dat gedaan hebben, altijd gewild, maar dat ik ook zó eng vond. In elk geval heb ik nu wel op een olifant gezeten, dat dan weer wel. Ik vond het ook wel sneu voor die olifanten al die ritjes met die stomme toeristen daar word je toch simpel van... De schat moest eerst een heuveltje op en toen weer af. Ik kan je zeggen dat ie er moeite mee had af en toe wiebelde hij op z'n poten, alsof ze wat rubberig waren schommelde hij heen en weer alsof ie z'n evenwicht zocht, en dan met een afgrond(je) naast je... Geef mij maar een paardenrug, dan dénk je tenminste nog dat je wat invloed kunt uitoefenen op wat ie doet. Voor ons liepen Mirc & Marijn, die waren geloof ik een stuk meer ontspannen dan ik. Intussen goed en rustig doorademen omdat ik geloof dat als je je spieren aanspant en je onzekerheid toont die olifanten dat heus wel voelen. Waarschijnlijk voelen ze het toch wel. 
Olifanten behoren overigens wel tot mijn lievelingsdieren.


En dan heb ik het nog niet eens over alle andere dingen. Werkelijk alles is mooi. Soms vind ik zelfs het vuilnis mooi en kleurrijk. Oké, nu ga ik misschien wat ver. Maar alle geuren, kleuren, plaatjes. Ik werd/word er helemaal lyrisch van. Er is zoveel moois en leuks te zien. De prachtige rituelen, ceremonies, tempels, alle winkeltjes, kraampjes tot in de nok toe gevuld. De mensen zijn zo aardig en respectvol naar elkaar. Je hoort geen schreeuwende mensen of ziet geen agressiviteit in het verkeer. En het verkeer is echt veel chaotischer dan hier kan ik wel zeggen.


De natuur is oneindig lijkt het wel, je ziet van alles mooi en groot o.a. onze kneuterige tuinplantjes zoals 'Afrikaantjes' en 'Leeuwebekjes', dat zijn daar gewoon struiken. De zonsop en ondergangen zijn werkelijk adembenemend. Zo kan ik nog wel even doorgaan.


En dan hier nog één grappige foto van een heus benzinestation. Dat is niet meer dan een tafel met flessen benzine voor je scooter en je moet zelf afrekenen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een ervaringen, daar kun je wel even op teren. Heerlijk ziet het eruit, mooie foto's en olifanten zijn ook een van mijn lievelingsdieren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zulke herinneringen, je zult nu wel aan het afkicken zijn in dit hollandse weer... ik wel in ieder geval, ben net terug uit LDF

    BeantwoordenVerwijderen